vyhľadať ubytovanie

top udalosti

11.12. - 17.12. 2017

Kalendár akcií týždňa

Kalendár akcií týždňa

od 8.12. 2017

Tatranský dóm

Tatranský dóm

14.12. 2017

Fashion Charity Night

Fashion Charity Night

15.12. - 16.12. 2017

Vianočné trhy v Hoteli Lomnica

Vianočné trhy v Hoteli Lomnica

29.12. 2017

BANFF – medzinárodný festival filmov

BANFF – medzinárodný festival filmov

25.12. - 29.12. 2017

Rozprávková zimná nálada

Rozprávková zimná nálada

30.12. 2017

Divadlo v Hoteli Lomnica

Divadlo v Hoteli Lomnica

december 2017

Rozprávkové dobrodružstvo vo Forume

Rozprávkové dobrodružstvo vo Forume

sezóna 2017/2018

Hokejová Tipsport liga pod Tatrami

Hokejová Tipsport liga pod Tatrami

8.12. 2017 - 4.2. 2018

Výstava Millefleurs

Výstava Millefleurs

Tatry sú v móde - výsledky letnej sezóny potvrdzujú trend nárastu návštevnosti

Tatry sú v móde - výsledky letnej sezóny potvrdzujú trend nárastu návštevnosti
  • 09. 10. 2017
  • Vysoké Tatry

Len pred niekoľkými dňami skončilo v kalendári leto, vo Vysokých Tatrách však ruch neustal. Slnečné dni lákajú turistov nielen zo Slovenska ale aj zahraničia na vysokohorskú turistiku a obľúbené wellness pobyty v tatranských hoteloch, takže sezóna ešte nekončí.

Tatranci však už môžu bilancovať ukončenie oficiálnej letnej sezóny s vynikajúcimi výsledkami. Trend nárastu návštevnosti sa opätovne potvrdil, tak ako za posledné roky, počet turistov a návštevníkov neustále stúpa.

Tatranské informačné kancelárie ako prvé potvrdzujú štatistiky, ktoré sa oproti minulým rokom výrazne posunuli smerom vyššie. Zaujímavé je vyhodnotenie ankety a dotazníkov, ktoré ukázali názor ubytovateľov, z ktorých až 25 % hodnotí lepšie využitie ubytovacích kapacít a viac hostí ako v roku 2016, rovnako až 35 % hotelierov uvádza obsadenosť svojich kapacít na 90 – 100 %. Štatistika národností v regióne kopíruje obľúbenosť Vysokých Tatier v tradičných krajinách, okrem Slovákov, ktorí v počte návštevníkov jednoznačne vedú, do prvej trojky stále patria na 2. Mieste turisti z Česka, 3. Poľska. Rovnako stúpa záujem turistov z Nemecka, Veľkej Británie, a exotického Izraela, kde sa Vysoké Tatry úspešne udomácňujú v ponukách cestovných kancelárii. Z prieskumu takisto vyplýva, že najviac sú žiadané pobyty na 3 – 5 nocí.

V tomto roku sa aj v Štrbe zapojili do siete informačných kancelárií na Štrbskom Plese. „V roku 2017 sa na Štrbskom Plese oslavuje 200.výročie narodenia zakladateľa Štrbského Plesa Jozefa Szentiványiho, ktorému bolo venované 1. Rezbárske sympózium s atraktívnymi drevenými sochami, ktoré je možné pozrieť si na celom Štrbskom Plese,  aktualizovali sme novú modernú webstránku www.strbskepleso.sk, a usporiadali množstvo tradičných aj nových podujatí, ktoré k nám prilákali tisíce návštevníkov bilancuje Michal Sýkora, starosta obce Štrba. Okrem tradičných (Benátska noc, Ľudové umelecké remeslá, Svište na Plese) obec bola spoluorganizátorom vystúpení Umeleckého súboru Lúčnica pod mostíkmi v auguste a začiatkom septembra SĽUK-u s Janou Kirschner. Okrem toho obec zrealizovala rekonštrukciu verejného osvetlenia na prístupovej ceste k športovému areálu, vyasfaltovala komunikácie a vybudovala bezpečnostný kamerový  systém  na Štrbskom Plese.


„Aj napriek správam o výraznom oživení cestovania Slovákov, Čechov a Poliakov k moru vplyvom menej vypätej bezpečnostnej situácie v tradičných prímorských letoviskách sa nám podarilo v našich strediskách prakticky udržať návštevnosť na úrovni minulého roka, ktorý bol doteraz rekordným z pohľadu návštevnosti. Záujem o letné dovolenky sa prejavoval váhavejším tempom na začiatku leta ako tomu bolo pred letom 2016, “ komentoval výsledky Bohuš Hlavatý, generálny riaditeľ Tatry Mountain Resorts, a.s. 

Vysoké Tatry žili kultúrou počas celej letnej sezóny, úspešne sa podarilo zrealizovať ďalší ročník Tatranského kultúrneho leta, s nabitým programom, nechýbali známe bežecké a športové podujatia či atraktívne hudobné podujatia pre všetkých návštevníkov.  Vo Vysokých Tatrách zaznamenávame nárast záujmu nielen o vysokohorskú turistiku, či prechádzky na obľúbených turistických trasách, veľký a stále rastúci záujem je však aj o cykloturistiku, kultúru a doplnkový program – v Tatrách vznikajú nové súkromné zariadenia a atrakcie ako odpoveď na dopyt zo strany klientov. To pre nás znamená, že ciele a zámery, ktoré sme si určili v spolupráci s OOCR a domácimi podnikateľmi sa nám darí plniť podľa plánu. Uvádza primátor mesta Vysoké Tatry, Ján Mokoš.

V Aquaparku Poprad rovnako hodnotia letnú sezónu veľmi pozitívne. Júl síce neprial počasím dovolenkujúcim, avšak nám sa podarilo udržať si návštevnosť na rovnakej úrovni ako minulý rok. August so svojím tropickým počasím pomohol k tomu, že výsledok za celé leto zobrazuje jednoznačný nárast. Zákazníci ocenili nové atrakcie, ktoré pribudli v našom areáli, najväčší úspech mala pirátska loď  a obľúbený animačný program, ktorý sme doplnili stráženou detskou škôlkou, aj v našich hoteloch sme lámali rekordy obsadenosti, hovorí Lucia Blašková, asistentka riaditeľa.

Aj v samotnom meste Poprad sú s letnou sezónou spokojní. V mesiacoch júl a august obslúžili pracovníci Mestskej informačnej kancelárie Poprad zhruba porovnateľný počet návštevníkov ako v roku 2016.  Pozitívne ohlasy od turistov i domácich zaznamenala MIK na novinky - bedeker mesta Poprad, zľavové kupóny POPRADské VISITky, turistickú mapu Kvetnice, či digitálny panel so špeciálnou aplikáciou v zákazníckom centre na železničnej stanici. „Aj vďaka podpore OO CR Región Vysoké Tatry sme mohli počas leta pripraviť pre návštevníkov nášho mesta skvelé akcie – či už to bolo otvorenie letnej turistickej sezóny v Spišskej Sobote spojené s tradičným jarmokom, festival všetkého slovenského Made in Slovakia v centre Popradu alebo najväčší bežecký sviatok - Podtatranský polmaratón. Naše mesto sa tak mohlo odprezentovať ako skutočné kultúrno-spoločenské a športové centrum regiónu,“ uviedol primátor Popradu Jozef Švagerko.

Veronika Littvová, riaditeľka OOCR Región Vysoké Tatry doplnila celkovú bilanciu: Realizácia úspešných a vysoko navštevovaných podujatí ako Medvedie dni na Hrebienku, nového festivalu Tatra Flowers, a ďalších eventov potvrdzuje, že Vysoké Tatry sú destináciou vyhľadávanou nielen rodinami s deťmi, ale aj jednotlivcami. Úspešným projektom bola aj TATRY CARD, vďaka ktorej si mohli návštevníci dopriať bezplatné cestovanie ekologickou dopravou v rámci Tatier, bezplatné horské poistenie, či množstvo ďalších benefitov a zliav. Počas mesiacov máj – august bolo celkovo vydaných až 15.876 TATRY CARD. Tento projekt bude pokračovať aj počas zimnej sezóny, na ktorej príprave už intenzívne pracujeme. V najbližších dňoch Tatranci oficiálne poinformujú o novinkách na zimu 2017/2018.

Stiahnite si mobilnú aplikáciu Región Vysoké Tatry

  • Kvalité topografické turistické mapy, naplánované cyklotrasy, horské túry
  • Zaznačené ubytovacie zariadenia, reštaurácie, atrakcie a služby
  • Popis, obrázky, priebeh túry na mape a výškový profil trate
Stiahnite si v AppStore Aplikácia Android na Google play